Ruilen en Retourneren

Ben je niet tevreden over je bestelling? Dat vinden wij heel jammer. Gelukkig heb je net als bij elke andere webshop recht op ruilen of retourneren. Daar doen we niet moeilijk over en het gaat bij ons heel makkelijk! 

Ruilen of retourneren in 3 stappen:

1. Retour melden: e-mail ons het Retourformulier.pdf binnen 14 dagen na ontvangst van de producten.
2. Retour sturen: Stuur de producten binnen 14 dagen na de melding met het retourformulier.
3. Ontvang uw Geld terug.

Onafhankelijk van de afhandeling van het retour kunt u direct een vervangend product bestellen.

1. Retour melden

Iedere online aankoop mag binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen geretourneerd worden aan de verkoper. Dit heet gebruik maken van uw herroepingsrecht.

Indien u van uw herroepingsrecht gebruik wilt maken, dient u de verkoper hiervan op de hoogte te brengen binnen 14 dagen na ontvangst van het product. U mag zelf weten hoe u ons op de hoogte brengt, maar we maken het u graag makkelijk:

  • optie 1 – E-mail het retourformulier of de gevraagde informatie naar retour@tweedes.nl
  • optie 2 – Stuur het formulier met de producten binnen 14 dagen op

2. Retour sturen

Nadat wij de retourmelding ontvangen hebben heeft u nog 14 dagen de tijd om de artikelen terug te sturen. Voeg een Retourformulier aan uw pakket toe, of schrijf de gegevens op een briefje.

Zorg dat u de producten en de verpakkingen zorgvuldig behandelt in de periode met retourrecht. Als er waardevermindering is ontstaan door beschadiging van het product of de verpakking als gevolg van onzorgvuldig handelen, dan mogen wij deze waardeverminding namelijk aan u in rekening brengen. Vanaf het moment dat u een product in ontvangst neemt, bent u verantwoordelijk voor de staat van het product. Vermoedt u bij ontvangst dat een product beschadigd is? Neem het dan ook niet aan, maar geef het terug aan de postbode.

3. Geld terug of product terug

Na ontvangst van de artikelen zullen wij uw zending controleren en indien alles in orde is wordt het volledige bedrag dat u betaald heeft binnen een week aan u teruggestort. Indien er meerdere artikelen besteld waren en slechts een deel van de bestelling geretourneerd wordt, dan wordt enkel de waarde van de geretourneerde artikelen teruggestort.

U wilt eigenlijk geen geld terug, maar een nieuw of ander product? Dat is geen enkel probleem. U kunt gewoon een nieuwe bestelling plaatsen terwijl wij de retour afhandelen. Zo hoeft u minder lang op het nieuwe of vervangende product te wachten. U kunt bij uw bestelling altijd nog een opmerking plaatsen die verwijst naar uw retourzending indien u wil dat we ergens speciaal op letten.

Meer informatie over herroepen en over de behandeling van klachten en geschillen leest u in onze Algemene Voorwaarden.